اخبار روزاقتصاد

قرقیزستان تا سال 2027 ارز دیجیتال خود را راه اندازی می کند

قرقیزستان تا سال 2027 ارز دیجیتال خود را راه اندازی می کند

بانک مرکزی قرقیزستان اصلاحاتی را در قانون پیشنهاد کرده است تا ارز دیجیتال خود را به عنوان ارز قانونی قانونی کند.

بانک ملی قرقیزستان بحث‌های عمومی را در مورد اصلاحیه‌های قانون اساسی با هدف ادغام ارز دیجیتال خود – معروف به som دیجیتال – در سیستم مالی کشور آغاز کرده است که گام بزرگی به سوی اقتصاد دیجیتالی است.

بر اساس اصلاحات پیشنهادی منتشر شده در در 8 آگوست، سام دیجیتال از طریق “سیستم نرم افزاری تخصصی” که توسط بانک مرکزی مدیریت می شود، در سیستم مالی ادغام خواهد شد. پیش نویس حاوی عباراتی مانند «blockchain» یا «دفتر کل توزیع شده،” اگرچه به “قراردادهای هوشمند،” جزئیات فنی این پلتفرم را تا حدودی نامشخص می‌کند.

طراحی سیستم شامل معرفی «حساب‌های دیجیتال» و «کیف‌پول‌های دیجیتال» است. در حالی که حساب‌های دیجیتال حساب‌های تخصصی مدیریت شده توسط اپراتور پلتفرم برای شرکت‌کنندگان خواهند بود، کیف‌پول‌های دیجیتال برای انجام تراکنش‌ها در اختیار کاربران قرار خواهند گرفت. این کیف پول ها از طریق برنامه های کاربردی ارائه شده توسط بانک ها و سایر موسسات مالی شرکت کننده در پلتفرم قابل دسترسی هستند.

بانک مرکزی کلیدهای رمزگذاری را کنترل می کند

خود پلتفرم som دیجیتال تراکنش‌ها و تعامل بین اپراتور، شرکت‌کنندگان و کاربران را امکان‌پذیر می‌سازد. قوانین این پلتفرم، که توسط بانک ملی صادر می‌شود، نقش‌ها و مسئولیت‌های هر شرکت‌کننده، شرایط دسترسی و انواع تراکنش‌های مجاز را مشخص می‌کند.

از لحاظ حاکمیتی، بانک مرکزی به‌عنوان اپراتور پلتفرم، بر صدور و حسابداری سامانه‌های دیجیتال و همچنین اطمینان از عملکرد و اقدامات امنیتی پلتفرم، از جمله مکانیسم‌های رمزگذاری داده‌ها و احراز هویت، نظارت خواهد داشت.

گفته می‌شود این سیستم از تراکنش‌های آنلاین و آفلاین پشتیبانی می‌کند، با پرداخت‌های آفلاین به کاربران این امکان را می‌دهد که حتی در صورت عدم اتصال به اینترنت، نقل و انتقالات را انجام دهند، با تراکنش‌هایی که روی دستگاه ضبط شده و بعداً با پلتفرم همگام‌سازی می‌شوند.

انتظار می‌رود که این ارز دیجیتال تا ژانویه سال ۲۰۲۷ به‌طور کامل در اکوسیستم مالی کشور ادغام شود و یک چارچوب قانونی را فراهم کند که با تکامل سریع ارزهای دیجیتال در سطح بین‌المللی هماهنگ باشد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا